Monday, January 18, 2010

From desert to urban metropolitan

Ketika sedang mengadakan lawatan bisnes di ibu kota Emiriah Arab, Dubai, salah satu perjalanan dan fotografer Rusia memutuskan untuk meluangkan kesempatan dan membuat perjalanan helicopter di sekitar pusat bandar untuk membuat foto-cerita. To say that the city is rich means not to say nothing. Dubai benar2 bersinar dengan kemewahan, batu-pencakar langit yang tinggi dan kemudahan hi-tech. Cetusan ini akan membawa anda ke dunia kecantikan yang luar biasa dengan fairy-like views.





Body of human-made isles yang disebut The World. Saat anda mengerti, itu adalah dalam bentuk dunia dan terdiri daripada semua negara. Salah satunya telah selesai berfungsi dengan cukup baik. Pada asalnya pulau syeikh yang digunakan untuk tujuan pengiklanan, tetapi tak lama kemudian diserahkan pada putrinya.




Palm Jumeirah: Ketika selesai pada tahun 2011, 32-lima bintang rumah pantai, 25k hotel dengan tetamu, 20k setiap hari pengunjung dan sekitar 60k warga di apartmen dan villa. Penduduknya akan mempunyai lima pantai resort, empat marina, sebuah monorel dan ribuan meter unit runcit dan komersial yang mereka miliki. Tahap pertama daripada 4000 villa untuk pekerjaan selesai pada akhir 2006 (terjual habis dalam 72 jam release ). 











Skyscrapers of Dubai Marina district. Kemudian pusat bandar berakhir dan daerah industri memperlihatkan wajahnya. Di sini simbol Dubai dan bangunan tertinggi di dunia memasuki pemandangan, Burj Dubai yang sekarang diberi nama Burj Khalifa. Bangunan besar di belakang menara Dubai adalah satu mall terbesar seluruh dunia, Dubai mall. Ada Sea World terletak di dalam dan ada juga banyak bangunan air. Setiap malam persembahan saluran air hebat di ctu. Dibuat oleh syarikat yang sama seperti Las Vegas, tapi pada dasar skala besar.




And now the rest, but not the least..




Progress over physical and spiritual are expected in line with..prohibited widespread social..which is very sad. yg duk Dubai pun banyak org luar dah skarang..org tempatan byk yg kuli..tapi mek indon banyak lari ctu bayo masyuk tu..jadi pencacai la lau gaji sehari 100usd..huhu tapi sara hidup tinggi ctu..walaupun gaji besar. Dubai World yang dimiliki pemerintah, memohon penangguhan hutang pembayaran semua hutang sebanyak AS$59billion (RM200 billion ).

No comments:

Post a Comment